tisdag 5 februari 2019

Vecka 6 .

Måndag :började vi med uppfräschning av vardagsrummet. Taket ska bli vitlaserat och nya tapeter ska upp. Gunnar målar och jag sköter marktjänst.                                Tisdag:Jag har "tvättat" rumsmattorna i nysnö, mycket effektivt de blir rena å luktar gott. Det har kommit mycket snö och temperaturen ligger på ca -15-20 grader. Trots det har jag promenerat både mån och tisdag. Onsdag morgon vaknade vi till -27 och en resa till Östersund  måste göras. Jag hade tid på HC för provtagning.  Värmen vägrade fungera så vi frös i en timme. Visade sig att det blivit luft i systemet när vi bytte motorvärmaren.  Åtgärd luftning å sen brassade vi på värmen på hemresan. Lasyrmålning av taket fortsätter i sakta mak på fredagkväll kom Kent å det blev lite bastu. På lördagen åkte Gunnar å Kent till Kolbjörnsjön på premiärfiske, jag stannade hemma å bakade. Det snöar ymnigt. Kent fick två fina rödingar. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar