söndag 22 december 2013

Dan före dan före dopparedan

Jaha, så var det dags för jul igen. Julstämning..? Näe, inte ett dugg. Det är +grader ute och småregnar, jag har i alla fall griljerat skinkan och stekt revbensspjällen. Som jag sagt förut gillar jag inte julen , tycker den är alldeles för kommersiell. Hysteriskt att bara köpa och ge bort paket för att det är jul. Sen ska det bullas upp på bordet och ätas . BARA FÖR DET ÄR JUL!!!!  Efter julen kommer ångest för ekonomin och hälsan.
Nåja jag får ju göra som jag vill å tur är väl det. Vi ska fira jul hos mora Tora iår eftersom hon varit krasslig.

1 kommentar:

  1. Håller fullständigt med! Vi har för länge sedan slutat stressa inför Julen. Det är bara barnbarnen som får någon julklapp och sparsamt med mat blir det till julbordet, och det mesta man vill ha i matväg finns att köpa.... GOD JUL önskar Siv och Tobbe

    SvaraRadera